Opět jsem měl štěstí a narazil jsem na zajímavou online sessionu, ve které se závodilo se staršími závodním vozem Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM. Oproti BMW M1 Procar, o kterém jsem psal posledně, se jedná o mladší vůz. Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM je z roku 1991, takže je o deset let mladší než BMW M1 Procar. Mercedes-Benz už disponoval ABS, ale buď nebylo moc účinné nebo bylo vypnuté v nastavení závodu. Jinač si nedokážu vysvětlit několikrát zablokovaná kola při brzdění před zatáčkou. Samozřejmě jsem několikrát probrzdil, což mě stálo cenné vteřiny.
Ostatními asistenčními systémy již Mercedes-Benz nedisponoval. Auto bylo oproti BMW M1 Procar o dost vyšší a celkově mě přišlo v zatáčkách o něco více přetáčivější. Občas jsem měl plné ruce práce, abych se udržel na trati (podobně jako ostatní), ale zábava to byla neskutečná.
Technické parametry:
Motor:2.491L R4
Výkon:340k
Váha:980kg
Maximální rychlost:300km/h
Zrychlení:5.19s
Donington Park National
S autem Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM jsem měl možnost závodit na okruhu Donington Park National. Z předchozích závodů již tento okruh docela znám, takže jsem se nemusel učit a stačilo si zvyknout na auto. V kvalifikaci jsem jako obvykle nebyl moc úspěšný, takže jsem startoval až z devátého místa. Ačkoli jsem po startu o jednu pozici propadl, tak hned po prvních dvou zatáčkách jsem se dostal na pátou pozici. Ne, nebyl jsem o tolik rychlejší, ale byl jsem dost vzadu na to, abych se vyhnul dvěma bouračkám.
Pátou pozici jsem si držel až do čtvrtého kola, ve kterém jsem vlastní chybou udělal hodiny a propadl se až na osmé místo. Nakonec se mě podařilo dojet do cíle jako šestý. Mohlo z toho být i lepší umístění, ale několikrát jsem probrzdil šikanu před cílovou rovinku a ztratil tak hodně cenných sekund.
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM na okruhu Donington Park National:
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM na okruhu Donington Park National – Trackside pohled:
Komentáře
Bez Komentářů